søndag den 10. juni 2012

Rækkevidde



Hold da op hvor blev maj lige af. Det er efterhånden et stykke tid siden jeg har blogget. Jeg har haft helt vildt travlt i maj, så der har ikke været så meget strikketid. Derfor har jeg også arbejdet helt suverænt på denne ene model, som det altså har taget mig over en måned at strikke.

Rækkevidde fra Geilsk har været et dejligt strikketøj. Kjolen har været sjov at strikke, det er første gang jeg har strikket brystindsnit i et strikketøj, men det har en god virkning. Den øverste del har været relativt hurtig at strikke, men den nederste del har især taget lang tid. Jeg sluttede med over 500 masker pr. omgang, rundt og rundt i glatstrik og striber, et rigtigt TV-projekt. Faktisk foretrækker jeg strik, som ikke er alt for kompliceret, så man kan blive afbrudt uden at miste overblikket over hvor man er nået til.

Faktaboks:
Model: Rækkevidde fra Geilsk.
Garn: Geilsk tynd uld 150 gram sort, 110 gram grå og 30 gram rustfarvet.
Strikkepinde: Rundpinde 2½ og 3.
Størrelse: Medium
Hot or not: Jeg synes den er superhot.
Ændringer: Jeg har strikket nederdelen 5 cm længere end der står i opskriften.

Jeg tror også at mit næste projekt skal være en kjole - er blevet helt bidt af at strikke kjoler.
Rigtig god søndag til alle i blogland.

32 kommentarer:

  1. Hvor er den smuk, jeg får da helt lyst til en strikkjole :))

    SvarSlet
  2. Den er virkelig flot !
    Og så betyder det ikke så meget med den ekstra strikketid :o)
    hilsen Mona

    SvarSlet
  3. Den er helt vildt flot, den kjole. Stort tillykke med det store arbejde, som virkelig har lønnet sig.

    SvarSlet
  4. FLOT som i virkelig flot det er hvad den er......!!!!

    En måned er da hurtig for så stort et arbejde, jeg har opskriften til den originale model fra Vivianstrik liggende så den skal sikkert også på pindene her.

    Rigtig god søndag

    Kh Jane

    SvarSlet
  5. Hold da op hvor ser den godt ud - og sikke et stort projekt men som min gamle mormor altid sagde , man kan se om det er gjort ordenligt men ikke hvor længe man har været om det ;0))

    SvarSlet
  6. Den er godt nok flot. En måned er sørme da ikke lang tid til så stort et projekt. Ærgerligt at jeg ikke har kjolefigur ;-)

    SvarSlet
  7. Nøj hvor er den flot!!!!!!! Gode farver du har valgt, den er er rolig og meget meget fin! Må vi se den på?

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Camilla. Jeg ville virkelig gerne tage den på, men er i gang med et stort vægttabsprojekt og mangler rigtig mange kilo før jeg kan passe den, så det må vente, desværre.

      Slet
    2. Så hepper jeg på dig imens og venter i spænding :)

      Slet
  8. Hold da op den er flot, første gang jeg ser den kjole :0)

    SvarSlet
  9. Hvor er den flot :-) er sikker på den bliver et hit.

    SvarSlet
  10. Den er vel nok flot! Den røde farve er superflot til kantrne.

    SvarSlet
  11. Den er virkelig flot, godt gået. Så må sol og sommeren godt komme så den kan blive vist frem. Det fortjener den.

    SvarSlet
  12. Din Rækkevidde er superflot! Wauw!

    Jeg synes bestemt ikke en måned er lang tid at bruge på en kjole!!! Sålænge vi hygger os med at strikke (og får så gode resultater som du fik her), er tiden jo givet godt ud.

    Er meget spændt på hvilken kjole du kaster dig over nu :-)

    SvarSlet
  13. Hvor er den flot, den er da hele arbejdet værd.

    Jeg kan godt genkende det med at kunne afbrydes - jeg løser det tit med at have et alternativ, som er superlet.

    SvarSlet
  14. Det er virkelig en flot kjole, du har strikket. Den får du sikkert stor glæde af.

    SvarSlet
  15. Hvor er den bare blevet flot ... jeg er osse bidt af at skrikke kjoler. Jeg er i gang med min 3. her i år.
    Strikkjoler er bare så lækre at ha´ på ...næsten som en natkjole thi hi...

    SvarSlet
  16. Strikkede kjoler er så flotte. Jeg venter nu til størrelsen skal være et eller to mindre. Jeg er på vej minus 14 kg. God aften.

    SvarSlet
  17. Den er godt nok også blevet rigtig flot din kjole.. ;-)

    SvarSlet
  18. Den er bare blevet rigtig flot.
    Skidt da med at du ikke har blogget i maj måned. Rækkevidde kan vist gøre det ud for tre-fire blog indlæg.

    Spændende hvilken kjole du laver næste gang.

    Kh. Lis

    SvarSlet
  19. Hvor er dn fin - meget enkel og elegant. Vaskeægte klassiker....

    SvarSlet
  20. Den er smuk , super flot . Dejlige farver , så pyt med den har taget en måned at strikke , hvilket jeg syntes er hurtigt til sådan et stort projekt :-) Den er så fin at den lige smuttede på min ønskeseddel ;-)

    SvarSlet
  21. Tusind tak alle sammen for de pæne ord om min kjole.

    SvarSlet
  22. Hvor er din kjole bare flot! Det giver mig endnu mere lyst til at få min færdig.

    Lyder dg lidt hårdt med de mange masker tilsidst, men pyt med det når resultatet bliver så flot som dit.

    SvarSlet
  23. Tak Gitte, din tegner også til at blive flot, jeg glæder mig til at se den.

    SvarSlet
  24. hold da op, hvor er den flot, flot !

    SvarSlet
  25. Vældig elegant , sikken et arbejde :-))

    SvarSlet
  26. Flot kjole - jeg er vist desværre for tyk til at kunne bære en sådan:-)

    SvarSlet
  27. Så skal vi bare have sommervejret til at forstå, at vi er så taknemmelige over dagens visit og gerne ser at det bliver lidt længere!
    Superflotte ting du har gang i!

    SvarSlet
  28. Nå ja. Og det var så det forkerte indlæg, men hvad.... Du læser det i dag, ikke?

    SvarSlet