tirsdag den 15. september 2015

Olive 3


Olive af Helga Isager er en af mine absolut yndlingsbluser. Jeg synes designet er super godt. Den sidder perfekt, klæder de fleste, er super sød og samtidig utrolig let at lave. Hvis man elsker masser af glatstrik på pinde 3-3½ så er den lige sagen. 


 Dette er min 3. Olive. Jeg besluttede sidste år, at jeg ville lave en stak af dem i forskellige farver til vinterbrug i år.

 
Som mange andre var jeg i todbjerg fornylig og købte de nye strikkebøger af Annette Danielsen og Susie Haumann. Der er godt nok mange flotte ting i de bøger og det kribler i fingrene efter at sondere garnlageret og starte noget op - men jeg er standhaftig. Nu skal de sidste ting være færdige først. Jeg arbejder på at blive mere struktureret og max. have 2 ting i gang, en der kræver koncentration og en til Netflix/gæste eller /"jeg er for træt til at koncentrere mig "strik. I kender sikkert alle de dage, hvor man bare skal have et par pinde efter en lang dag og ikke noget alt for indviklet. Til det brug er Olive i hvert fald perfekt. Det leder mig straks videre til en faktaboks:

Faktaboks:
Model: Olive af Helga Isager
Str:Medium
Garn: 180 gram supersoft, slate grey og 40 gram pink delight fra drops.
Pinde: 3 og 3½

11 kommentarer:

  1. Fantastisk udgave. Hvor er den bare flot😊

    SvarSlet
  2. Det er bare nemlig en super model, burde også lave en mere af den. Din er næsten samme farve som min.

    SvarSlet
  3. Det er en fin model - og en masse retstrik på rundpind er ikke altid bare kedeligt, nogle gange er det præcis det, man har lyst til at sidde med.

    SvarSlet
  4. Super flot. Jeg syntes tilgengæld ikke de to nye bøger, giver mig lyst til at strikke fra dem. Men denne her kunne jeg meget vel gå igang med. Virkelig flot er den.

    SvarSlet
  5. Hvor er din Olive super flot og sikke nogen skønne farver du har valgt. Jeg har tilgode at strikke den. Men mon ikke den kommer på min pinde en dag, det tror jer

    SvarSlet
  6. Der var den igjen, den er jo bare flot !

    SvarSlet
  7. Du er godt nok standhaftig :-) Jeg har taget en ufo op af kisten til Fanø, men jeg har også taget garn med til en af de nye Danielsen ;-) Flot Olive - jeg er ikke helt faldet for den, på den anden side har jeg aldrig prøvet den på - så det kan godt være det bare er det, der skal til. Den er i hvert fald pæn på andre :-) Ha en dejlig aften :-)

    SvarSlet
  8. Hold op, hvor er den flot! God ide med flere i forskellige farver. Spændende med nye bøger!

    SvarSlet
  9. Virkelig flot Olive. Den har længe været på min strikkeliste, men der kommer hele tiden noget i vejen.

    Det er ikke let at håndtere al den nye inspiration, samtidig med at der er strikketøj på pindene. Flot at du holder fast.

    SvarSlet