torsdag den 24. december 2015

Aftur og glædelig jul

.


Aftur har længe været på min ønskeliste og nu er den færdig. Jeg har valgt nogle andre og lidt mere kølige farver, men skal helt sikkert også strikke den i original farverne,

Kjolen fra mit forrige indlæg blev aldrig færdig. Jeg trævlede den op til taljen og strikkede den om og undlod udtagningerne i den ene side, da jeg havde set på Ravelry, at det skulle hjælpe. Resultatet blev en alt for smal kjole, som nu er blevet trævlet helt op og jeg skal aldrig strikke den igen.

I stedet har jeg kastet mig over Krokus af Annette Danielsen og den har jeg været helt bidt af at strikke. Den er snart færdig, så der kommer et indlæg om den inden længe.

I sidste måned var jeg på besøg hos Heinrichens uldspinderi i Skive. Hold da op hvor var der meget lækkert garn - det var svært ikke at gå helt amok, men jeg beherskede mig og købte (stort set) kun ind til planlagte projekter.

Faktaboks:
Model: Aftur af Vedis fra Islandsk strik.
Str: Large
Garn: Lett-Lopi, 8 ngl .grå nr. 56. Mønsterfarver er turkis, lilla, grøn, koksgrå og lysgrå.købt hos Netgarn.
Pinde: Rundp. og ærmepinde nr. 4 og 4½.

Jeg vil slutte med at ønske glædelig jul til alle, der stadig læser med her, (hvis der er nogen tilbage). Jeg har ikke været så flittig til at blogge, men planlægger at det skal blive bedre i det nye år.

14 kommentarer:

  1. Selvfølgelig læser vi med ☺ Hvor er den dog smuk i de farver - en skøn, skøn trøje ☺ krokus er jeg spændt på at se. Glædelig jul og godt nytår til dig også ☺

    SvarSlet
  2. Denne kommentar er fjernet af forfatteren.

    SvarSlet
  3. Den er flot i de farver. Jeg har også kig på krokus. Glædelig jul og godt nytår.

    SvarSlet
  4. Vi er her og glædelig jul til dig og dine. Det der uldspinderi skal jeg da lige tjekke ud.

    SvarSlet
  5. Ja... læser skam stadig med. Dejlige farver i trøjen. Krokus er en smuk trøje. Spændende at se din.
    Glædelig jul og godt nytår

    SvarSlet
  6. Også glædelig jul og godt nytår til dig :-)
    Din Aftur er blevet flot - synes det er nogle skæbne farver du har valgt.
    Jeg har flere gange hørt om spinderiet i Skive - der vil jeg gerne hen ;-)

    SvarSlet
  7. Dejligt at høre du er der. Håber du har haft en skøn jul. Er heller ikke selv så flittig på bloggen ville nu ellers gerne men får ikke rigtig taget mig sammen ��

    SvarSlet
  8. Super flot trøje, og nogen skønne farver. Glæder mig til at se din krokus færdig
    Glædelig jul til dog også

    SvarSlet
  9. Genseren din ble veldig fin! Fine farger du har satt sammen :)

    SvarSlet
  10. Trøjen ser rigtig dejlig ud. Det er skønt med noget færdigt, man gerne vil lave igen i en anden farve :-)

    SvarSlet
  11. Nej hvor er den flot i de farver ! Den kan vist ikke undgå at blive et hit. Nu hvor julen er overstået, vil jeg gerne ønske dig et godt nytår.

    SvarSlet
  12. tak for din kommentar på mit indlæg idag. Ikke så sært du måtte lede forgæves på Ravelry - det rigtige navn på trøjen af Kirrmeyer er 'simple summer tweed'. Håber det lykkes dig at finde den - ellers må du lige sige til.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Mona, nu har jeg fundet den. Den er godt nok flot.

      Slet
  13. Jo, jo - er her endnu. Godt nytår.
    Æv med kjolen! Men så er det jo godt at næste projekt er en succes. Aftur er blevet rigtig lækker og strikke i lige mine farver :-)

    SvarSlet