lørdag den 5. januar 2013

3 raglantrøjer


 Mine sønner er stadig glade for at gå med striktrøjer så jeg får af og til en forespørgsel: "Mor gider du ikke strikke en trøje til mig?". Hvem kan stå for det?  Kriterierne er altid en helt enkel trøje med raglan og uden mønster, så det er let at gå til.
Her er det min yngste søn, der har fået 3 nye trøjer. Han har længe ønsket sig en flaskegrøn, så da jeg en dag faldt over noget garn i den farve, skyndte jeg mig at købe det.
Den grønne trøje er lidt anderledes end de andre, den har 2 vrang masker imellem raglan indtagningerne, for at markere disse.


 Den grå trøje er strikket oppefra og ned. Under armene er maskerne fra ærme og bul strikket sammen og den er således helt uden montering.


Den røde trøje er strikket nedefra og op på rundpind og er lige ud af landevejen. Jeg kan egentlig bedst lide at strikke noget helt enkelt uden for meget mønster. Mit liv er bare ikke sådan skruet sammen, at jeg kan sidde i et hjørne med næsen i et mønster og melde mig helt ud. I min virkelighed er der telefoner der ringer, mennesker der går ud og ind og mange afbrydelser. Så er det bare bedst med strik, der er lige til at gå til.

Jeg beklager de hovedløse billeder, men det var et krav for at få lov til at fotografere ham, at det blev uden hoved, så det må jeg jo bøje mig for.

Faktaboks:
Opskrift: Min egen.
Garn: Bumbo strømpegarn. Der er gået 450 gram pr. trøje
Størrelse: L.
Pinde: Diverse rundpinde nr. 3 og 3½.
Hot or not: Han er så glad for dem.

Tak for alle jeres skønne kommentarer i 2012. Jeg håber i alle sammen har haft en rigtig dejlig jul og er kommet godt ind i det nye år. Jeg glæder mig til at følge jer i 2013 og se alle de skønne ting i laver.

19 kommentarer:

  1. Dine drenge - har det på samme måde som mine, sweater skal være total simple - og de er også helt hovedløse på billeder på bloggen.
    Men jeg vil gerne lave noget som kræver lidt mere end bare strik ud af landevejen.

    også godt nytår til dig-

    SvarSlet
  2. Og godt nytår til dig, super dejlige trøjer, og det er å skønt når de vil gå med de vi strikker ;0)

    SvarSlet
  3. Skønne trøjer, dejligt med noget enkelt at strikke, sådan slapper jeg bedst af :)
    Dejligt år ens børn gerne vil have noget hjemmestrikket :) også selvom det er store børn

    Glæder mig til at være med her hos i 201 3 også .

    SvarSlet
  4. Nej sådan en forespørgelse er svær at modstå. Lækre trøjer sønnen har fået sig og en klassisk raglan-model er altid et hit. Godt nytår, jeg glæder mig til at følge her i 13 :)

    SvarSlet
  5. Skønne drenge/herre trøjer. Forespørgsler af den art kan man ikke sidde overhørig. På de tynde pinde skal det også være enkelt så man bare kan smide det fra sig og gå til det, det er vist det hurtigste synes jeg.
    Den grønne er altså også flot især til cowboybukser, men det er min mening.

    kh.Lis

    SvarSlet
  6. De er skønne! Heldige ham, lige at få leveret 3 trøjer og dejligt at du kan lave lidt variation i konstruktionen! Det er dejligt med sådan noget lige-ud-ad-landevejen strik. Så kan man strikke mønstrene ved en anden lejlighed.

    SvarSlet
  7. Sådan et ønske kan man da ikke sige nej til, og sikke dejlige trøjer, der er kommet ud af det

    SvarSlet
  8. Det er nogle flotte trøjer !
    også godt nytår til dig.
    Jeg kan kun anbefale Holme Samsøes nye bog. Den overgår allerede de andre :o)
    mange hilsener Mona

    SvarSlet
  9. 3 trøjer! Imponerende!
    Hvor er de flotte alle 3 :-)
    Rigtig godt nytår til dig.

    SvarSlet
  10. Flotte trøjer - og det er da skønt de har en holdning til hvad de vil gå med og enkelt er nu også dejligt :-)

    SvarSlet
  11. 3 like gensere på rappen, det må jeg si det står respekt av! her i huset er det lenge siden noen har spurt om strikketøy, men min datter (som selv er dyktig med pinnene) spurte om jeg ikke kunne strikke en Marius-genser til henne. En mors hjerte smelter fort når selv store barn trenger en. :)

    SvarSlet
  12. Kan godt forstå du ikke kan sige nej til den ønske :-) flotte er de alle tre.

    SvarSlet
  13. Uh ha du er da lidt heldig, at du får lov:-) Skønne trøjer og han har da en god smag:-)

    SvarSlet
  14. Hold da op en masse trøjer du lige har fået af pindende der. De er smarte og må være dejligt at få lov mine unger gider ikke hjemmestrikkede trøjer endnu, men kan da være, at det kommer en dag :-)

    SvarSlet
  15. Skønne trøjer. Lige sådan nogle min gemal kunne bruge. Jeg må vist igang ;o))

    SvarSlet
  16. Jamen, altså hele tre trøjer på en gang??? Han er sørme heldig (og garanteret også meget glad for at du gider).

    Ja, nu er det jo ikke fordi jeg er misundelig i nævneværdig grad for jeg ville nok ikke blive så begejstret for at skulle strikke så mange trøjer til mine drenge.....men altså, på en måde gad jeg da godt at de ville have bare "et eller andet" strik af mig, men ikke engang strømper vil de have! Når de bliver ældre er det nok en anden sag; lige nu i teenage-årene er det med tøj jo en hel verden for sig......

    SvarSlet
  17. Ja, 3 trøjer på én gang, det er en heldig ung mand :-) Flot kavalkade at slutte året af med - rigtig godt nytår :-)

    SvarSlet
  18. Nu ser jeg, du skriver at opskriften på dine ranglanswatre er din egen, men jeg er simpelthen blevet udfordret til at strikke en lignende sweater, og jeg har ikke den helt store erfaring på området. Er det muligt med en eller anden form for opskrift? :-)

    SvarSlet