onsdag den 11. marts 2015

Bedre sent end slet ikke

Det er godt nok længe siden jeg har skrevet et indlæg og der har også været overvejelser om helt at opgive bloggen. Det sidste år har været mere end hektisk med både arbejde og uddannelse med mere, så der har ikke været meget tid til strik og da dette er en ren strikkeblog, så bliver der jo ikke meget at blogge om, når der ikke strikkes.

Nu er der omsider lidt luft i programmet og jeg er blevet enig med mig selv, om at fortsætte bloggen, da jeg synes det er rigtig hyggeligt både selv at have en blog men også at læse de mange fine strikkeblogs der findes. Det er en kilde til evig inspiration for mig. Tak for det alle sammen, hvis der altså stadig er nogen der læser med her - kan godt forstå hvis i har opgivet mig i den lange ventetid.
Nu er strikkepindene så endelig kommet igang igen. Det er der kommet en gammel traver ud af, nemlig Olive af Helga Isager, som jeg aldrig bliver træt af.


Den er strikket af rent lagergarn hvilket er helt perfekt da garnlageret efterhånden har nået ret utrolige (pinlige) dimensioner. Jeg er nemlig ikke holdt op med at købe garn og når der købes mere end der strikkes så skal det jo gå galt. Jeg har derfor lovet mig selv at der skal bruges masser af lagergarn i 2015 og nykøb skal begrænses til det mest nødvendige.

Selv om jeg ikke har blogget i månedsvis har jeg fulgt med rundt omkring. I har godt nok været flittige derude - sikke meget lækkert strik der produceres i blogland. Det er imponerende.

Faktaboks:
Mønster: Olive af Helga Isager
Garn: Supersoft, rød (kender ikke navnet på farven) 240 gram samt 40 gram supersoft i farven clementin til kanterne.
Pinde: 3½ og 3 til kanterne.
Størrelse: Medium.
Ændringer: Længden er øget med 5 cm, ellers ingen ændringer.

25 kommentarer:

  1. Jeg har selv haft samme overvejelser, men det er jo en god dokumentation for det man har lavet - teknik - garn - ris/ros til mønster og designer - ændringer, og jeg har da fundet ud af, at jeg også bruger min blog som opslagsværk, så den får lov at blive, og så skriver jeg, når jeg har tid. Dejlig Olive, den har jeg til gode - endnu ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er helt enig med dig Mona, der er mange goder ved at have en blog så jeg fortsætter også min.
      Du kan godt glæde dig til Olive - ren TV strik, men supersød og klæder de fleste.

      Slet
  2. Hvor er den flot, din Olive. Dejligt at se hvad du strikker, og så venter vi gerne.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sigrid - dejligt at du er med endnu. Tænkte at der nok ikke var nogen, der forvildede sig ind på min blog længere.

      Slet
  3. Hvor er den fin. Dejligt at få brugt af garnlageret, det er også et af mine mål, som desværre ikke altid lykkes .
    Blog indlæg er dejlige at læse uanset hvornår de kommer. Jeg bruger også min som Mona til opslag, og læser med glæde andre som inspiration.
    Dejligt du har tid til at nyde lidt strik igen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de pæne ord Pernille. Det er skønt at kunne strikke igen, det har jeg savnet, så nu skal der produceres masser af strik og garnlageret forhåbentlig nedbringes lidt.

      Slet
  4. Dejligt at "se" dig igen, her på bloggen.
    Og sikke en smuk bluse!
    Dejlige farver, og altid dejligt når man får brugt sit lagergarn :-)
    Også hyggeligt at hilse på dig i Netgarn engang i mellem :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for det Tine og tak for inspiration i Netgarn i går. Jeg kunne ikke dy mig for at slå op i den orange/turkis kombination som du foreslog. Tror det bliver godt. Du er en god inspiration både i butikken og på garnkisten, som jeg altid læser med stor fornøjelse.

      Slet
  5. Det er en flot version i en skøn farvekombination :-) Jeg bruger også min blog hele tiden til opslagsværk og så kan den sagtens tåle, at der er færre indlæg i perioder :-) Jeg håber, du hænger ved og får styr på noget af dit lagergarn - du er ikke den eneste, der er pinlig ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lene - rart at vide, at man ikke er alene. Jeg har savnet at blogge og nu er jeg kommet for at blive - og for at få styr på lageret, der har en tendens til at udvide sig trods alle beslutninger om det modsatte.

      Slet
  6. Det gode ved at have er reader, er blandt andet, at man får besked, når der er et nyt indlæg fra en af dem man følger :-) smukke farver du har valgt til din Olive :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Nåh ja, du har ret. Det er faktisk ret smart og dejligt at høre fra dig.

      Slet
  7. Sjovt jeg tænkt lige på at det var længe siden jeg havde læst noget fra dig, jeg tænkte at jeg måske havde overset noget og ville kigge ind. Dejligt at høre fra dig! Din Olive er ret flot - det er af de (få ! ;-)) jeg har på min to-do liste. Ang. lagergarn - selvom mit lager er faldet er det kun fordi at jeg engang købte med salg for øje og det sælges - det rigtige lager er let voksende, hvis jeg ikek tager mig sammen :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du er så stringent Susanne, så hvis nogen af os kan få styr på lageret, så må det være dig. Jeg ved i hvert fald, at du har det totale overblik på Ravelry og du var en stor inspiration for mig, da jeg fotograferede hele mit "stash" i en ferie. Jeg har fulgt med hos dig på sidelinjen. Dejligt at høre fra dig igen.

      Slet
  8. Meget smuk version af Olivia. Den er også et eller andet sted på min meget lange ønskestrikkeliste :-)
    Godt at du fortsætter bloggen. Man kan godt mærke at Facebook m.v. tager mere og mere over, og der kommer færre indlæg generelt, men jeg synes bloggene er meget hyggeligere.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Det har du ret i Gitte og tak for de pæne ord om min Olive. Jeg synes også det er en skam, at bloggerne falder fra. Facebook er bare ikke det samme, så nu melder jeg mig under fanerne hos den hårde kerne, for jeg vil rigtig gerne have, at der er masser af strikkeblogs at følge fremover. Det er en stor inspiration for mig, ligesom du har været det i årevis og stadig er.

      Slet
  9. Dejligt at høre lidt fra dig igen :-)
    Meget smuk Olive du har lavet!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Camilla - har også fulgt med hos dig ind imellem, du har godt nok været produktiv mens jeg har været væk. Mange skønne strikke projekter er det blevet til hos dig.

      Slet
  10. Velkommen tilbage!
    Hvor er din Olive fin i farverne. Den kan man vist kun blive i godt humør af!

    SvarSlet
  11. Tak skal du have - ja, du har ret, Rødt er altid godt for humøret.

    SvarSlet
  12. Hej igen til dig ;-) det var rart at du er på igen. Har jo holdt lidt øje med dig ;-) godt at du ikke droppede bloggen - det er rigtig rart at samle sine håbdarbejder m noter og billeder syns jeg. Og smuk "Olive" du har strikket.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Jeg nænnede ikke at opgive den og synes egentlig det er super ærgeligt, at så mange er faldet fra, for det er så hyggeligt at læse en strikkeblog synes jeg.

      Slet
  13. Jeg forstår mer enn godt behovet for en bloggpause, jeg hadde selv en pause i høst og fortsatt ikke helt sikker på om jeg har kommet dit at jeg egentlig har overskuddet. Men så oppdaget jeg etter hvert at jeg har jo blogge en stund i hodet. .. så jeg bestemte meg for å gi det et forsøk, for jeg har som du savnet mye av det som følger med bloggingen. Jeg bestemte meg derfor for å legge ambisjonsnivået lavt slik at jeg ikke skulle stresse meg selv om det gikk litt tid mellom innleggene.

    Nydelig farge du har valgt på genseren din. Godt å høres at du har fått litt "luft" som gir deg litt mer tid til egne aktiviteter igjen. Studere ved siden av jobb er tøft.

    SvarSlet
  14. Du har fuldstændig ret Helle og tak for dit indlæg. Hvis vi begynder at stresse os selv for at få noget færdigt at blogge om, så forsvinder det sjove ved at blogge og sådan skal det ikke være. Ting tager tid og jeg vil hellere som du skrive nogle få indlæg og så nyde processen, både med at strikke og blogge. Håber at du finder overskuddet, for din blog vil jeg nødigt undvære.

    SvarSlet
  15. Du skam ikke opgivet :-) har tænkt meget på dig og tænkt gade vide, om det går godt :-) har selv ikke fået blogget så meget, men prøver at komme igang igen, da jeg faktisk savner at blogge :-) men overvejer, om det måske skulle være med en ny blog, men har ikke bestemt mig endnu...

    Smuk trøje du har lavet :-)

    SvarSlet