onsdag den 21. november 2012

Snowdrop


 Snowdrop af Helga Isager hærgede blogland for nogle år siden. Jeg fik aldrig strikket den. For nylig så jeg så opskriften hos Tøndering strik og lod mig friste. Den er strikket i originalgarnet Tvinni og Isager Silk Mohair. Farven er en skøn brændt orange, som billederne desværre ikke fanger helt.

 Opskriften gav lidt problemer. Den er strikket oppefra og ned. Hulmønsteret gik fint på pinde 4, men ifølge opskriften skulle resten af toppen strikkes på pinde 6. Det gik helt galt med min strikkefasthed og jeg skulle helt ned på pinde 4½ for at få det til at passe. Jeg er ikke så god til at få lavet strikkeprøver, fordi min strikke fasthed normalt altid passer, men her var den altså helt i skoven.


Tak for alle hilsner til min blogfødselsdag og velkommen til de nye læsere. Tak for alle søde kommentarer i mit første år på bloggen. Det er jer mine strikkesøstre, der gør sjovt at have en blog, uden jer kunne det være ligemeget.
Og nu er det vist tid til en faktaboks.

Model: Snowdrop af Helga Isager
Garn: Tvinni Tweed 1 S
Størrelse: Medium
Pinde: Rundpinde 4 og 4½.

28 kommentarer:

  1. Hvor er det sjovt at se Snowdrop igen - den var indirekte årsagen til at jeg fandt Ravelry og blev blogger. Jeg fik alrig strikket den, men nu jeg ser den igen, kunne det da godt være at jeg skulle tage tråden op. Den er så fin og det er en skøn farve du har valgt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kirsten og hvor er det også sjovt, at det lige var den der ledte dig til Ravelry. Jeg ved godt den er nogle år gammel, men jeg synes stadig den er sød.

      Slet
  2. Den er nemlig sød den model, har strikket den til min datter dengang den hærgede her i blogland. Og den kan godt gentages til mig selv engang.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, så må du have en til dig selv, det kan jeg godt se.

      Slet
  3. Uha, jeg får helt lyst til en Snowdrop igen. Jeg har haft et par stykker - men det var før min blogtid;-)

    Din ser skøn ud.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de venlige ord. lune toppe kan man aldrig få for mange af.

      Slet
  4. Å,ja det er en god top.
    Flot farver du har brugt,
    En har lige brugt den samme '))

    Yt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg har godt set din trøje Yt, den er vildt flot.

      Slet
  5. Meget smuk og meget smuk farve - har aldrig lavet den - måske en dag ;)

    Marianne

    SvarSlet
    Svar
    1. Der er så meget man gerne vil lave og så lidt tid, måske når du til den en dag.

      Slet
  6. Jeg er særdeles vild med farven..
    Har selv haft den på pindende, men opgav, da jeg også fik store problemer med strikkefastheden.
    Modellen er ellers sød.. Det kunne være jeg skulle forsøge igen..

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvis nogen kan så er det dig Ulla, og farven er også lige dig, så det er bare med at komme i gang.

      Slet
  7. Selv om den har nogle år på bagen har jeg nu aldrig stødt på den, men den er virkelig sød og en lækker farve. Det er bestemt også en model som kunne komme på mine pinde på et tidspunkt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Annelise, jeg er vild med Helga Isagers design og jeg synes også de har vist sig at være langtidsholdbare.

      Slet
  8. Farven er skøn og en dejlig model ser det ud til.

    SvarSlet
    Svar
    1. En lille lun sag og farven luner også.

      Slet
  9. Hvor er den altså bare flot :-) lækker model.... må på min todo liste når jeg engang har fundet min talje :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ha, ha, det kender jeg godt Marion. Jeg ville heller aldrig i livet kunne komme ned i den, men har overvejet en løsere version af den uden rib forneden.

      Slet
  10. Den er rigtig flot. Jeg er vild med den brændte orange, så modellen er jeg også blevet vild med. Jeg kendte den ikke før. Var faktisk en hel novice inden for strik modeller og navne indtil jeg begyndte at blogge, så jeg har også lært meget siden min start som blogger.

    Min strikkefasthed passer også altid, så var nok gået helt op i limningen over det hvis jeg havde fået problemer. Godt man så selv kan finde ud af at skifte til mindre pinde.

    God onsdag aften til dig.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de venlige ord Lis, man lærer meget nyt når man blogger og bliver hele tiden inspireret. Til gengæld er man ikke så nem at overraske til messer og lignende for man har allerede set det hele på nettet.

      Slet
  11. Sød top og farven er super flot :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak moster, jeg har altså en svaghed for den farve og det hele kan jo ikke være lilla, bare fordi det er min yndlingsfarve.

      Slet
  12. Hmmm har faktisk også købt opskriften og garn for en to tre år siden, har vist brugt garnet til noget andet og aldrig få strikket modellen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Så kan du jo nå det endnu Gitte. Det er et hyggeligt lille strikketøj.

      Slet
  13. Det er en sød model og en en utrolig flot farve, du har valgt :-)

    SvarSlet
  14. Den ellers ret pæn! :D
    Elsker den stærke orange farve :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Nino jeg er også helt vild med den farve.

      Slet