lørdag den 21. marts 2015

Strokkur i turkis



Egentlig er det vist lidt sidst på sæsonen for sådan en vintersag, men den blev altså først færdig nu.
Jeg elsker de islandske sweatre med rundt bærestykke og denne her faldt jeg pladask for, da jeg så den på Ravelry. Der er garn på lager til nogle flere, så det kan godt være der kommer nogle flere af slagsen.

Den turkise farve er lidt usædvanlig for en islandsk sweater, men jeg synes bare den er så flot - bliver vist aldrig træt af turkis i alle variationer. Her er den så sat sammen med 2 grå farver.

Trøjen er strikket med en let taljering for at øge det feminine indtryk.
Næste projekt er også undervejs. Det er en mørkegrå vest, også i islandsk uld.

Faktaboks:
Mønster: Strokkur af Ysolda Teague - mønster er købt på Ravelry.
Garn: Lett-Lopi, 8 ngl. turkis nr. 1404 1 ngl. lys grå nr. 54 og 1 ngl. mørk grå nr. 58.
Pinde: 4 og 4½.
Størrelse: Medium i bredden og large i længden.

God weekend til alle strikkesøstre i blogland.

18 kommentarer:

  1. Superflot trøje årstid eller ej.
    Ville ønske jeg selv var bedre til at strikke med flere farver.

    SvarSlet
  2. Den er super fin. Jeg synes farven ser rigtig flot ud, og jeg ville da aldrig overveje at det ikke var så hyppigt brugt

    SvarSlet
  3. Vakker! Og den turkisfargen var skikkelig flott.

    SvarSlet
  4. Wow, hvor er den altså lækker!!! Lopi har virkelig flotte farver!! Rigtig pænt med taljeform!!!!

    SvarSlet
  5. Hold da op hvor er den flot!! Jeg synes den turkise farve er perfekt - og klær de brune/ grå farver. Heldigt du har et lille lager til de skønne islandske trøjer ;-) også god weekend til dig

    SvarSlet
  6. Kan så sandelig godt forstå at du faldt for den trøje, hvor er den flot og så i den skønne farve, det er helt anderledes end de grå toner vi plejer at se dem i.

    SvarSlet
  7. Den er rigtig fin i nogle dejlig - enkel og smuk!

    SvarSlet
  8. dejlige farver skulle der stå :-)

    SvarSlet
  9. En flott genser! Kjempefin turkis hovedfarge :)

    SvarSlet
  10. Du har helt ret - den turkise farve er rigtig flot til islandsk strik. Det er en meget smuk trøje du har lavet.

    SvarSlet
  11. Du godeste, hvor er den flot og farven kan jeg jo kun sige, at jeg er lige så forelsket i :-) Det er virkelig smukt med den grå mønsterbort og dejligt "omvendt" af, hvad man plejer at se. Med det kolde forår, kan den sagtens nå at blive brugt en del gange inden varmen kommer :-)

    SvarSlet
  12. Meget, meget flot sweater.
    Synes ofte at jeg bruger mine uldtrøjer allermest på kølige sommeraftener. Vi får selvfølgelig en dejlig sommer - men ........

    SvarSlet
  13. Wauv! Jeg elsker turkis og den er da helt fantastisk til trøjen!

    SvarSlet
  14. Tak alle sammen for de venlige kommentarer.

    SvarSlet
  15. Den er super flot i den farve og nu glæder jeg mig endnu mere til at strikke af det turkise Lett-Lopi jeg har på lager. Tak for god inspiration :)

    SvarSlet
  16. Har du en ide om hvordan man kan finde en opskrift på dansk??

    SvarSlet