onsdag den 26. februar 2014

To stribede raglan bluser

I det nye år er jeg startet på uddannelse. Jeg går i skole en dag om ugen, arbejder de øvrige dage og lektier foregår i fritiden. Dem er der en del af, så jeg får ikke blogget så meget, som jeg kunne ønske. Det kniber med at nå det hele, og jeg får ikke altid kommenteret på det flotte strik i laver. I skal dog vide, at jeg følger med og læser det hele med stor interesse. Blogland er fyldt med dygtige strikkere, der laver det ene flotte stykke strik efter det andet. Jeg nyder meget at læse med hos jer.

Lidt strik er det dog blevet til. 2 raglan bluser i supersoft. Enkel og nem strik, når hovedet er fyldt op med alt muligt andet.



Den øverste bluse er lavet i en skøn blågrøn farve, der hedder Kingfisher sat sammen med farven Aqua. Min skærm gengiver vist ikke farverne så godt. De er rigtig fine sammen.
Blusen har kanter i perlestrik og en halskant i drejet rib (fordi perlestrikken blev ved med at flane).
Den er strikket højere bagpå end foran, for at få halsen til at sidde pænt.


Den anden raglan bluse er strikket i en blanding af bordeaux og pink. Den har ombukkede kanter og en klassisk firkantet halsudskæring. Den nederste kant har en biese, der skal give modellen lidt mere swing og gøre den mere feminin. Begge bluser har indtagninger til talje samt trekvart ærmer.

Faktaboks:
Model: Stribet raglanbluse designet af Christina for netgarn
Str: Medium
Garn: Supersoft 150 gram bundfarve og 100 gram mønsterfarve
Pinde: 2½ og 3. Strikket nedefra og op på rundpind.

Nu hjælper det lidt med ufoerne. Jeg har en rød Olivebluse liggende, der bare mangler et ærme og så er jeg gået i gang med Istex trøjen fra mit sidste indlæg. Den er jeg dog ikke nået så langt med endnu, at den er værd at vise frem, så den vender jeg tilbage med.

Nu vil jeg lige læse de sidste 2 kapitler og så vil jeg en tur rundt i blogland og se hvad i har bedrevet derude. Rigtig god onsdag til jer alle.

45 kommentarer:

  1. Ja det er ikke altid tiden rækker til alt det vi gerne vil, hyggeligt at vide du er "derude"
    Dine trøjer er rigtig søde og fine i farverne :)

    SvarSlet
  2. Dejlige bluser du har strikket. Kender det godt det med, at nyde at læse med på andres blog og se alle de smukke ting der bliver skabt, med det kniber med at få postet noget på sin egen.(frk. M´ strikkekurv).
    Held og lykke med uddannelsen.

    SvarSlet
    Svar
    1. Altid godt at vide, at man ikke er alene. Tak for de gode ønsker.

      Slet
  3. Det er to flotte bluser du har lavet :-) pøj pøj med uddannelsen.

    SvarSlet
  4. Held og lykke med uddannelsen. Det lyder spændende.
    Smukke bluser du har kreeret, for som jeg læser det har du vist strikket uden opskrift og selv designet dem. Jeg er vild med dem begge :) og farverne er så fine sammen.
    Det betyder så meget for mig at vide at du er der ude i blogville og giver lyd fra dig i ny og næ. Bliv endelig ved med det (positivt ment) Og når du får tiden kommer du nok mere frem igen.

    Kh. Lis

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Lis, dejligt at høre fra dig. Jeg har nu ikke selv designet bluserne, men blot købt et kit hos www.netgarn.dk. Kunne ikke stå for farverne.
      Bare rolig, jeg vender tilbage ind imellem i det omgang jeg kan magte det.

      Slet
  5. Fede striber, du har strikket -
    Det kan være en sej omgang at starte på en ny uddannelse, men pøj pøj med det

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er lidt hårdt, fordi jeg også arbejder samtidig med, men det er også sjovt heldigvis.

      Slet
  6. Hvor er de søde og festlige med striberne :-) Uha, jeg tænker med gru på min uddannelsesperiode, håber, det bliver knap så hårdt for dig - jeg ønsker dig al mulig held og lykke :-) Vi vil jo også gerne blive klogere, ikke? ;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja du har jo lige været igennem det. Det må være rart at komme ud på den anden side, men det er nu også godt at lære noget nyt, for som du selv siger, så vil vi jo gerne blive klogere.

      Slet
  7. Hvor er dine bluse fine, sjove og festlige. Sikke nogen skønne farver du har valgt. Uddannelse kan man ikke få for meget af. Selvom det er hårdt så længe det står på.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Merete. Jeg kunne ikke stå for de glade farver.

      Slet
  8. De er rigtig flotte og klassiske! Du får godt nok strikket en del midt i alt det andet. Meget imponerende!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Christunte, det bliver lidt mere overskueligt, når man vælger nogle enkle modeller.

      Slet
  9. Så fine og anvendelige. Jeg kan godt lide dine 3/4 lange ærmer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak, jeg har altså en svaghed for 3/4 ærmer.

      Slet
  10. Enkelt og sikkert. Når man er presset og det skal være nemt at strikke synes jeg også man har brug for noget man ved bliver en succes, striber og Raglan er altså svært at ramme helt forbi med. Skønne bluser :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Du har ret Britt, jeg kunne ikke være mere enig.

      Slet
  11. Det er et par gode og flotte trøjer, du der har lavet. Spændende med ny uddannelse :o)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er altid spændende at lære noget nyt.

      Slet
  12. Det er da skønt at kunne uddanne sig og selvfølgelig tager det tid. Jeg nyder hver en kommentar fra dig og dte er dejligt at vide at du er der selvom du ikke når at kommentere alt. Jeg synes du har bedrevet 2 dejlige og klassiske stribede bluser. Jeg glæder mig til at se mere til Olive-blusen..

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak kære navnesøster for de søde ord.

      Slet
  13. Skønne klassiske raglanbluser i skønne farver, så bliver det ikke meget bedre!
    Pøj pøj med studierne og ufoérne :))

    SvarSlet
  14. Fantastisk model har selv haft kikket på den.

    SvarSlet
  15. Noget gik da vist galt, jeg ville også rose begge dine bluser. Flot farvevalg.

    SvarSlet
  16. Tusind tak, du må igang med at strikke den.

    SvarSlet
  17. sikke nogle lækre trøjer du har lavet, skønne farver.. Hvad mon det er for noget uddannelse du er igang med.. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Marion. Det er kommunom uddannelsen jeg er i gang med.

      Slet
  18. Lykke til med studier. Det er hardt å studere ved siden av jobb, med oppfølging av lekser og eksamener. Sånn sett opplever jeg mitt kurs som rent påfyll, selv om vi har avslutningsoppgaver på slutten av semesteret. Sånn følte jeg det ikke når jeg leste makroøkonomi. :)

    Du har sikkert sagt det før, men hva er det du utdanner deg til?
    Genserne dine er søte. Jeg likte spesielt godt den feminine fasongen du har klart få til. Spesielt på den Bordaux-fargede genseren.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tusind tak Helle, jeg kan også bedst lide den bordeaux farvede.
      Jeg er i gang med kommunom uddannelsen.

      Slet
  19. meget fine strik du har nået imellem studierne og lidt bloglæsning :)
    pøj pøj med uddannelsen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have Marianne.

      Slet
    2. Du kunne strikke den i uld/bomuld og uld i stedet for Hamp/uld ;-) Modellen er superflot.

      Slet
    3. Ja du har ret, det kunne jeg overveje. Den er nemlig superflot.

      Slet
  20. Dejlige trøjer og rigtig dejlige farver. Nej tiden slår ikke altid til, til alt det man gerne vil. Dejligt du får tid til at kigge med :)

    SvarSlet
  21. Goddag

    Jeg faldt over denne blog, da jeg netop ledte efter bluser med raglanærmer. Du sælger vel ikke tilfældigvis disse bluser, vel? :) I så fald ville jeg i alt faldt være meget interesseret i at høre prisen.

    Generelt laver du bare så mange superfine ting - sikke et talent :)

    Kh Maria

    SvarSlet
    Svar
    1. Desværre Maria, de er ikke til salg, men du kan købe garn og opskrift hos www.netgarn.dk.
      Venlig hilsen Susanne

      Slet
  22. wauuuw..
    har strikket en lign. fra femina.. og den sidder øv i hals, pga den er rundstrikket fra hals.. det er min første trøje.. hvordan har du fået strikket nakken længere end det andet? knus Sus

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg har ikke strikket dem højere i nakken end foran, men man kan godt lave nogle vendepinde øverst oppe i nakken, hvis man gerne vil have en længere nakke. Så strikker man frem og tilbage over maskerne fra nakke og skuldre og vender hele tiden, f.eks. ved hjælp af german short rows, så det kun er det bagerste stykke der bliver højere. Prøv evt. at google det, hvis du vil vide mere.

      Slet